11.2.05

Εγώ στο CNN

Εντάξει, η επικεφαλίδα ήταν λίγο δραματική, το παραδέχομαι.

Αλλά δε βλέπεις κάθε μέρα το όνομα σου στις εφημερίδες με την επικεφαλίδα "Έλληνας Δημοσιογράφος τα Παίρνει από το Αμερικανικό Πεντάγωνο".

Από τύχη διάβασε ο Σάκης ότι δούλεψα ένα φεγγάρι στους Southeast European Times και με ρώτησε αν είμαι "κανένας από τους εγκάθετους δημοσιογράφους, όργανο προπαγάνδας του αμερικανικού πενταγώνου".

Ακολούθησα κι εγώ το link που μου έδινε και βρίσκομαι να διαβάζω για ένα ρεπορτάζ που έχει το Ποντίκι για... εμένα!

Φάτσα κάρτα στο πρωτοσέλιδο ο δικός σου και το ρεπορτάζ στις σελίδες 2 και 3. Με επικεφαλίδα "Το Πεντάγωνο τα σκάει σε δημοσιογράφους των Βαλκανίων" το άρθρο αναφέρει:

Για τις ανάγκες τους οι SE Times χρησιμοποιούν 50 περίπου έμμισθους ανταποκριτές, πολλών από τους οποίους (συνολικά 23) τα ονόματα αναφέρονται στο site και μεταξύ αυτών αναφέρεται και ένας μόνο έλληνας με το όνομα Γεώργιος Αναγνωστόπουλος, αγνώστων λοιπών στοιχείων.


Άκου θράσος. Πέντε χρόνια το έχω το site μου, βάζεις το όνομα μου στο Google και το βρίσκεις και σου λένε ότι είσαι "αγνώστων λοιπών στοιχείων".

Συνεχίζει το άρθρο:

Οι αμερικάνοι (Πεντάγωνο) αρνούνται για την ώρα να πουν αν ο Γ. Αναγνωστόπουλος (το μόνο ελληνικό όνομα στη λίστα του site) είναι υπαρκτό πρόσωπο ή πρόκειται για όνομα κάλυψης. Αυτό δεν θα ήταν καθόλου φυσιολογικό στην περίπτωση που ο άνθρωπος αυτός υπάρχει, είναι δημοσιογράφος και εργάζεται κανονικά.

Στις επίσημες λίστες όσων ελλήνων δημοσιογράφων έχουν κατά καιρούς υπηρετήσει σε επίσημα πόστα στις ΗΠΑ δεν υπάρχει τέτοιο όνομα.

Κάποιοι δικοί μας στο Αμέρικα ισχυρίζονται ότι ξέρουν - αλλά δεν λένε - τίνος είναι αυτό το ψευδώνυμο και κάνουν λόγο απλώς για κάποιον που μένει στις ΗΠΑ.


Δηλαδή εγώ τώρα δεν υπάρχω; Και καλά αυτό. Με ξέρει εμένα το αμερικανικό Πεντάγωνο για να επιβεβαιώσει αν υπάρχω ή όχι; Δυσκολεύομαι να το πιστέψω, γιατί αν με ήξερε δε θα είχε προσλάβει, αφού δεν είμαι καν δημοσιογράφος. Αρθρογράφος είμαι, στην καλύτερη. Για να μη σου πω αντιγράφος, αφού αναμασώ ότι λένε οι ελληνικές εφημερίδες.

Μέχρι πριν κάποια χρόνια ανέκδοτα έγραφα ο έρμος. Ξαφνικά έγινα μήλο της έριδος μεταξύ Πενταγώνου και Ελληνικής Δικαιοσύνης; Δηλαδή αν είναι να έρθουν τα κανάλια από εδώ να το ξέρω να ρίξω κάνα κούρεμα. Αχ, ποιό προφίλ μου είναι το καλύτερο;

Λοιπόν, πλάκα-πλάκα να δείτε ότι χτες που έπεσε το ADSL μου δεν έφταιγε ο ΟΤΕ αλλά η ΕΥΠ μου έβαζε κοριό για να βλέπει τι κάνω. Αντικατασκοπεία δηλαδή. Στάνταρ πράγματα.

Και συνεχίζει ο Πόντικας λέγοντας πως στην Τουρκία με το που έσκασε η ιστορία, οι αρχές συνέλαβαν τέσσερις που έγραφαν στους SETimes επειδή πληρώνονταν από ξένο κράτος (by the way, μας πλήρωνε ιδιωτική εταιρία, όχι οι ΗΠΑ, να το ξέρετε κύριε εισαγγελέα μου) και επειδή (άκου τώρα σκεπτικό) δεν είναι δημοσιογράφοι άρα προφανώς είναι πράκτορες.

Δεν ξέρω αν πιάσετε τη μεγαλοφυΐα του σχεδίου: Δεν είναι δημοσιογράφοι, άρα είναι πράκτορες. Δηλαδή για να γράφεις σε ένα αμερικάνικο site (γιατί μπορεί να λέμε "εφημερίδα" αλλά δεν είναι έντυπο μέσο, ένα site είναι μόνο) πρέπει να είσαι ή δημοσιογράφος ή πράκτορας!

Εν τω μεταξύ, το πρωί είχε σκάσει ένα email από έναν κ. Θανάση Τσίτσα, ανταποκριτή της Ελευθεροτυπίας στη Νέα Υόρκη, ο οποίος ήθελε να μάθει γιατί βρισκόταν το δικό μου όνομα αναμεμιγμένο στις λίστες δημοσιογράφων που εξέδωσε το αμερικανικό Πεντάγωνο. Φαντάστηκα ότι ήταν απλή συνωνυμία, τόσοι Αναγνωστόπουλοι υπάρχουν άλλωστε. Μέχρι τότε δεν ήξερα για το Ποντίκι και όλη αυτή την ιστορία.

Έχοντας διαβάσει τον Σάκη και έχοντας πάρει το Ποντίκι, γυρνάω σπίτι, παίρνω τον κ. Τσίτσα τηλέφωνο. Του λέω ότι μόλις με είδα στο Ποντίκι και μου λέει την ιστορία από την αρχή. Ότι δηλαδή δύο εφημερίδες (μεταξύ των οποίων και οι SETimes) σπονσοράρονται από το Πεντάγωνο και ότι έσκασε αυτή η ιστορία στο Associated Press και αναδημοσιεύτηκε παντού, και φυσικά στο CNN.

Και μένω εγώ μαλάκας. Όχι επειδή σπονσοράρονται από το Πεντάγωνο, αλλά επειδή το site υπάρχει από το 2001 αν θυμάμαι καλά, και αναφέρει πεντακάθαρα ότι σπονσοράρεται από την EUCOM (European Command, παρακλάδι του αμερικάνικου στρατού στην Ευρώπη).

Εν τω μεταξύ όταν είχα αρχίσει να γράφω για τους SETimes, σε κάποια φάση το είδα κι αυτό αλλά επειδή πάντα σε όλα μου τα άρθρα ήθελαν θετικά νέα για να προωθήσουν τις καλές σχέσεις στα Βαλκάνια, πίστευα πως ήταν απλά ένα μέσο Δημοσίων Σχέσεων για τους Αμερικάνους, ώστε να τα έχουν καλά με όλες τις βαλκανικές χώρες.

Άλλωστε, πραγματικά σε όλα τα άρθρα υπήρχε μια θετική χροιά. Δηλαδή αν πιάναμε ένα πλοίο με ναρκωτικά, ενώ τα ελληνικά κανάλια θα μιλούσαν για σκάνδαλα, δολοπλοκίες, μαφίες κλπ, οι SETimes μιλούσαν για το ότι η Ελληνική Αστυνομία έδρασε σωστά και εξάρθρωσε το τάδε δίκτυο ναρκωτικών. Αν έβγαινε ιστορία ότι κάποιος τα έπαιρνε, ενώ τα ελληνικά κανάλια αρχίζουν και λένε για την μάστιγα της διαφθοράς στην Ελλάδα, οι SETimes έλεγαν μπράβο που εξαρθρώθηκε κάποιος που τα έπαιρνε.

Με ρώτησε διάφορα πράγματα ο κ. Τσίτσας στο ένα τέταρτο που μιλούσαμε (μετά συνειδοτοποίησα ότι εγώ τον είχα καλέσει στο κινητό του στην Αμερική και δε θυμάμαι πόσο με χρεώνει η Tellas για αμερικάνικα κινητά). Οι ερωτήσεις του ήταν λίγο κάπως βέβαια, αλλά τη δουλειά του κάνει κι αυτός, δε λέω.

Για παράδειγμα, μου κάνει σε μια φάση: Δε σας γνωρίζω, δε μπορώ να ξέρω αν είστε στρατολογημένος πράκτορας των Αμερικανών ή όχι. (Εμ, δε με έχεις δει με το φούξια πουκαμισάκι μου ή στο πάρτυ γενεθλίων μου για να βγάλεις δικά σου συμπεράσματα, τι να σου κάνω;). Στην Αγγλία είπαμε σπουδάσατε; Ρε λες να μου πούνε ότι στο κωλοχώρι που σπούδασα έχει recruitment centre η CIA;

Τώρα αν αύριο - μεθαύριο με δείτε πρωτοσέλιδο στην Ελευθεροτυπία ως πράκτορα της CIA, με ένα μεγάλο "ΚΑΤΑΖΗΤΕΙΤΑΙ ΝΕΚΡΟΣ Η ΖΩΝΤΑΝΟΣ", προσπαθήστε να μη με δώσετε στεγνά. Και προτιμήστε το "ζωντανός". :-)

Τέλος πάντων, ελευθερία λόγου έχουμε, ότι θέλουν γράφουν οι εφημερίδες. Αν είναι ας μου ζητήσουν και μια καλή μου φωτογραφία τώρα που έχω χάσει και 4 κιλά (πήγα στα 80) να δείξω το τούτο μου. Να δείξω και την εφημερίδα στη γιαγιά μου που δεν ξέρει να διαβάζει να νομίζει ότι με βάλανε πρωτοσέλιδο για καλό σκοπό. Ο Μάκης μόνο να μη με βγάλει σε κάνα παράθυρο γιατί η γιαγιά μου πολύ τον πάει και δε με βλέπω να τη βγάζω καθαρή μαζί της μετά.

ΥΓ. Δεν βλέπω πώς αφορούν κανέναν αλλά οι SETimes πληρώνανε περίπου €50 ανά άρθρο. Έγραφα κατα μέσο όρο 2 άρθρα το μήνα, με πληροφορίες που συγκέντρωνα από ελληνικές εφημερίδες. Και αν ξέρετε με ποιόν πρέπει να μιλήσω στο Πεντάγωνο για να παίρνω κι εγώ τα $240.000 που έπαιρνε αυτός που περιέγραφε το CNN, τότε πείτε μου κι εμένα για να τον πάρω ένα τηλεφωνο γιατί με έπιασε Κώτσο.

10 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Os synadlefos kai xoris na 8elo na amfisvitiso ta legomena sou sou euxome kali tixi kai kala xemperdemata :)

kai min poly skotizese

aStRaLoN

Sakis Rizos είπε...

Δηλαδή εγώ "φταίω" για όλο αυτό το μπέρδεμα;! Άκου να δεις! Πολύ chaos theory τελικώς! Seriously now, "there is no such thing as bad publicity" -you may even make something out of nothing.

libertarian είπε...

"Δε σας γνωρίζω, δε μπορώ να ξέρω αν είστε στρατολογημένος πράκτορας των Αμερικανών ή όχι."

αχαχα ε ρε μανία οι αριστεροί με την πρακτορολογία... :-Ρ

Όλοι πράκτορες... υπάρχει μια παγκόσμια συνομωσία, γι' αυτό δεν κοκκίνισε ο πλανήτης ακόμα... δεν εξηγείται αλλιώς, Ο Προφήτης Μάρξ το είπε, είναι νομοτέλεια, η ιστορία έχει μια προδιαγεγραμμένη πορεία...

Your Man είπε...

Το καλύτερο είναι ότι δημοσιεύτηκε και η συνέντευξη στην Ελευθεροτυπία, όπου φυσικά ο δημοσιογράφος παρουσίαζε αυτά που ήθελε ως γεγονότα (έκανε μόνο 3 λάθη σε σχέση με αυτά που του είπα) και όλα τα άλλα τα παρουσίασε ως δικούς μου "ισχυρισμούς". Ισχυρίζομαι ότι σπούδασα, για παράδειγμα.

Ε ρε τι θυσιάζεται στο βωμό της αναγνωστικότητας για χάρη της ελευθεροτυπίας (με κεφαλαίο ή με μικρό "ε", διαλέγετε και παίρνετε).

dystropoppygus είπε...

Για ψάξε λίγο τον ελληνικό μπλογκοχώρο, γιατί έγινε κάποια σχετική βαβούρα περί αυτού τελευταία και ενδεχομένως να θέλεις να παρέμβεις. Το μπλογκ σου μόλις σήμερα το ανακάλυψα, τυχαία... Εγώ διάβασα σχετικά με τους SET σε αμερικάνικο blog που παρέπεμπε στο CNN αλλά μη παρακολουθώντας Ποντίκια και άλλα ελληνικά σχετικά δεν ήξερα ότι κράχτηκε κάποιος συγκεκριμένος Έλληνας (εσύ δηλαδή). Πάντως, συμφωνώ με τον ανώνυμο: μη σκοτίζεσαι προσωπικά, κι αν είσαι βρωμερός πράκτορας του ιμπεριαλισμού, θα σου αλλάξουν ταυτότητα και με μια πλαστική αρχίζεις νέα καριέρα στη Σειρία ή στο Αβγανιστάν. Καλή συνέχεια.

arkoudos είπε...

Εεεετσι λοιπόν... Φαίνονται παιδί μου οι σταρ, ξεχωρίζουν από μακρυά.

Και δεύτερη εμφάνιση του George στο ποντίκι, και μάλιστα σε δισέλιδο (σελ. 20-21) είναι πια εξωφρενικο ως γεγονός!

Δηλαδή εμείς που τους αγοράζαμε τόσα χρόνια (ΑΥΤΟ ήταν το τελευταίο φύλλο που πληρώνω για να διαβάσω, μετά από αυτή την κατάφορη αδικία) ούτε στήλη - και μερικοί-μερικοί ξεσηκώνουν: Πεντάγωνα, Εφημερίδες, Στείτ Ντιπάρτμεν, και άλλους σοβαρούς και ευηπόληπτους οργανισμούς...

Μα αν έχεις τον θεό σου - δισέλιδο; Και σε αυτό φόρα-παρτίδα το post σου "Εγώ στο CNN";

Το οποίο αναφέρεται ως "δημοσίευση στην ιστοσελίδα σου" πράγμα όχι απολύτως αναληθές, αλλά πάντως ενδιαφέρον, καθώς το blog δεν-ειναι ιστοσελίδα με την ευρεία έννοια του όρου.

Περισσότερο ενδιαφέρον έχουν πάντως οι αναφορές που γίνονται σε σένα στο κυρίως άρθρο - σε πστεύουν, αλλά η συμμετοχή σου στην ιστοσελίδα του Πενταγώνου είναι "πολιτικό και νομικό πρόβλημα".

Αφού λοιπόν σε διαβάζουνε (μπείτε και σε μένα σύντροφοι, κοπιάστε) να τους πω ότι όταν βάζουμε κείμενο από δικτυακό τόπο καλό θα είναι να τον αναφέρουμε κιόλας.

Τσάμπα τόση διαφήμιση; :)

Ανώνυμος είπε...

Poia einai h sxesh sas me ton Apostolo Vavylh/Fwka? Se vlepw sto site ths Interpol poly sydoma...synexise etsi!

etsiiii

Your Man είπε...

Άστα Αρκούδε μου, εγώ πολύ στεναχωρήθηκα που δε με είχαν αυτή τη φορά πρωτοσέλιδο. Άκου σελίδες 20-21. Πού είναι ο ατζέντης μου να τον ξεχέσω που πάει και με χώνει στη μέση;

Ρε συ, άντε καλά πες (που δε λέω, αλλά εσύ πες) το URL μου δε το δίνουν, το άρθρο δε το υπογράφουν, δε θέλουν να ψάξουν και λίγο το blog να βρούνε κάνα αντι-αμερικάνικο άρθρο να πούνε ότι ο "πρώην πράκτορας" είδε το φως το αληθινό. Ή κάτι τέτοιο.

Thanks για την ενημέρωση, λέω να κάνω αρχείο με όσους με αναφέρουνε. :-)

Your Man είπε...

Εγώ το λέω, δε μ' ακούτε:

ΔΕ ΒΛΕΠΩ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ!

Παπάδες, Βαβύληδες, Δικαστικούς που τα παίρνουν δεν τους ξέρω παρά μόνο από καμιά Κυριακάτικη και κάνα blog.

Σας ξενέρωσα ε;

Ανώνυμος είπε...

Για ιστορικούς και αρχειακούς λόγους, η αποκάλυψη της Ελευθεροτυπίας!