18.10.07

Numbers

Οι άνθρωποι είναι τραγικά κακοί με τους αριθμούς.

Πολλοί λένε ότι εγώ έχω επιλεκτική μνήμη, αλλά ευτυχώς την έχω ανταλλάξει με μια τουλάχιστον μέτρια αντίληψη περί του πως λειτουργούν οι αριθμοί.

Όταν, για παράδειγμα, λες σε κάποιον πως κάτι κακό είναι 1% πιθανό να συμβεί, εκείνος ακούει αδύνατο. Και όταν μετά από 50, 100 ή 200 επαναλήψεις τελικά του συμβεί το κακό, σου εξιστορεί πως “αυτό δεν έχει ξανασυμβεί ποτέ”, και αναρωτιέται γιατί να τυχαίνουν όλα σε μένα;.

Του εξηγείς ότι ακριβώς αυτό σημαίνει το 1% που του έλεγες και σε κοιτάει σαν χάνος ή ακόμα χειρότερα σαν αδικημένος χάνος ακόμα κι αν στη δική του περίπτωση του πήρε 200 επαναλήψεις για να τύχει η στραβή (και σε κάποιον άλλο του έτυχε με την πρώτη).

Γενικά έχουμε πρόβλημα με το big picture ως species.

-o-

Μετακόμισα σε νέο διαμερισμάτακι που έχει και μια εσωτερική σκαλίτσα. Πολύ γλυκιά και όμορφη, μέχρι που μετά από τις πέντε πρώτες φορές που θα την ανεβοκατέβεις και σου εξανεμιστούν και οι τελευταίες χαζορομαντικές εμπνεύσεις περί κουκλίστικης μεζονέτας (που δε θα έπρεπε να έχεις αλλά ας όψεται η πλύση εγκεφάλου περί πουλ-μούρεως στο να έχεις σκαλίτσα στο σπίτι σου), συνειδητοποιήσεις ότι καλή η σκαλίτσα, αλλά όχι μόνο σου τρώει τετραγωνικά αλλά δεν είναι και διόλου απίθανο κάποια στιγμή να στραβοπατήσεις στο κατέβασμα και να μετρήσεις τα σκαλοπάτια δια της αφής με το ακατοίκητο.

Τι πιθανότητα έχει να συμβεί; Κανείς δε μπορεί να σου πει. Προφανώς δε θα γίνεται κάθε μέρα η στραβή. Στα 10, 20, 30 χρόνια που θα ζήσω σε αυτό το διαμέρισμα θα μου συμβεί μια φορά.

Άντε δύο, μετά αν αφενός επιζήσω την πρώτη φορά και αφετέρου είμαι τόσο μαλάκας ώστε να ξεχάσω την πρώτη φορά, αφαιρεθώ και ξανακατέβω τα ίδια σκαλιά «επικεφαλής».

Αν πεις ότι την ανεβαίνω μια φορά τη μέρα, μιλάμε τώρα να μου συμβεί για παράδειγμα μια στις δέκα χιλιάδες. Και να γυρίσω να πω (και χειρότερα ακόμα, να πιστέψω):

«Έλα ρε, μια στις δέκα χιλιάδες, σε μένα θα τύχει η στραβή;»

-o-

Αλλά σοβαρά τώρα, αυτή τη γαμημένη τη σκάλα τι την ήθελα; Δε το έπαιρνα το διαμέρισμα όλο σε φλατ να γουστάρω; Ρίχνω και τους τοίχους άμα γουστάρω και παίζω μπάλα άμα μου τη βιδώσει ρε παιδί μου.

Τώρα δηλαδή τι μπορώ να κάνω; Να ρίξω τον όροφο και να παίξω μπάσκετ;

-o-

Είμαι που είμαι από μόνους μου επιρρεπής σε ατυχήματα, είναι τώρα λογικό να θέλεις να κατουρήσεις βραδιάτικα και να κατεβαίνεις μέσα στα σκοτάδια για να την αρμέξεις και από τη νύστα σου να βρεις γκρεμό;

Δε λέει...


6 σχόλια:

Derek είπε...

και είσαι και σε δύσκολη ηλικία!

θερίζει ο προστάτης μετά τα 40, πόσο θα αντέξεις να τα κρατήσεις πριν γκρεμοτσακιστείς???

και είναι μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα διότι όσο λιγότερο τα κρατήσεις τόσο πιο νυσταγμένος θα κατέβεις τις σκάλες και τόσο πιο πιθανό είναι να τσακιστείς, ενώ αν τα κρατήσεις μέχρι να ξυπνήσει ο εγκέφαλος σου τόσο πιο πολύ θα μεγαλώσει το αίσθημα "του Ηoover dam" και τόσο πιο βιαστικά θα κατέβεις τις σκάλες άρα και πάλι είναι πιο πιθανό να τσακιστείς!!!

και δεν είναι παίξε γέλασε
εδώ μιλάμε για ερωτήματα που βασανίζουν την αντρική ουροδόχο κύστη αιώνες τώρα!!!

Ανώνυμος είπε...

einai megali diskolia i skala..
den ixeres den rwtages?

Kai na min sou tixei na peseis POTE, pou sto efxomai, afto to anevokatevasma tou "xehasa na parw kaltses mpez ap to sirtari" anevenw skala, katevenw skala einai kolasi.

Otan prwtoanakenisame ton orofo kai arxisame na xrisimopioume tin skala dioti ta ipnodwmatia anevikan epanw, imoun eggios 8 minwn...
den milame gia kolasi twra..
Sto telos tis eggimosinis pou to pedi tin exei kalokatsei panw stin ourodoxo kisti sou, katouras 36 fores mono tin nixta...

Milame gia xiliometra anevokatevasma...
enas efialtis...

Andrew67 είπε...

Γι'αυτό φροντίζουμε να φτιάξουμε η να ελέγξουμε αν έχει και μια τουαλέτα επάνω, και οπως κανω στο καινούργιο σπίτι που χτίζω να βάλουμε και ένα ασανσεράκι γιατι μεγαλώνοντας αποκλείεται να μην αρχίσουν να πονάνε τα γόνατα ανέβα-κατέβα τη σκάλα! Ασε τα ατυχήματα όπως λεει και ο George!!

Ανώνυμος είπε...

κάτι μου θυμίζει αυτό, μήπως είναι στην άνω Ηλιούπολη ;;;

Ανώνυμος είπε...

κάτι μου θυμίζει αυτό, μήπως είναι στην άνω Ηλιούπολη ;;;

bmystical είπε...

εγώ πάλι νομίζω ότι μας ενημέρωσες για το ότι το σπιτικό σου είναι μεζονέτα για να κοκορευτείς :-Ρ εξάλλου μπορείς να έχεις πάντα ένα μπουκάλι μπύρας δίπλα στο κρεβάτι σου και να ουρείς εκεί.... μόνο μην ξεχαστείς και το πιεις!